کلینیک زخم تلما

  • ۰
  • ۰

درمان سوختگی درجه 2

درمان سوختگی درجه 2 ، بستگی به علت سوختگی مانند آب یا آتش سوزی دارد. اگر سوختگی درجه دوم باشد، باید به یک متخصص سوختگی مراجعه کنید، متخصص تمام درمان های لازم را اعمال می کند. درمان سوختگی های درجه 2 توسط متخصصان زخم، با روش بسیار سالم انجام می شود.

 سوختگی های درجه 2 اغلب بیشتر از دیگر سوختگی ها دیده می شود. به دو گروه به عنوان سوختگی های سطحی درجه دوم 2 و سوختگی های عمیق درجه 2 تقسیم شده است.

 

درمان سوختگی درجه 2

سوختگی های سطحی درجه دوم

وضعیتی است که تاول وجود دارد. از آنجا که اگر درد وجود داشته باشد، سوختگی سطحی تر است. تفاوت رنگ ممکن است وجود داشته باشد. اما اگر در معرض عفونت باشد، شدت زخم می تواند به درجه دوم یا درجه سوم حرکت کند. برای این منظور، باید با درمان ایده آل و با پانسمان های ایده آل درمان شود.

 

سوختگی های عمیق درجه 2

در سوختگی عمیق درجه دوم، اپیدرم و درم تحت تأثیر قرار گرفته و تا لایه های عمیق تر تاثیر می گذارد. با این حال، اگر پوست و ضمائم پوست به طور کامل نسوخته باشد، امکان بهبود اپیدرم پوست با ایجاد یک لایه برای تشکیل دوباره وجود دارد. به همین دلیل سوختگی های عمیق درجه دوم بسیار مهم هستند.

اگر به طور مطلوب درمان نشود، می تواند به آسانی به سوختگی های درجه سوم تبدیل شود. این بدان معنی است که قطعا با یک عمل جراحی درمان می شود. به همین دلیل سوختگی درجه دوم باید در شرایط ایده آل، در مکان های ایده آل و توسط متخصص ایده آل درمان شود.

 

برای سوختگی های درجه 2 چه چیزی خوب است؟

سوختگی های درجه دوم در دو لایه فوقانی پوست اتفاق می افتد. ناحیه سوختگی ممکن است قرمز و متورم دیده شود و دردناک باشد. اگر تنها بخش کوچکی از پوست دچار سوختگی شود، ممکن است با مداخلات کوچک در خانه درمان شود.

درمان سوختگی بستگی به میزان سوختگی دارد. برای سوختگی های کوچک، این مراحل را دنبال کنید:

  • بلافاصله قسمت سوختگی را سرد کنید. اگر پوست سالم باشد، آن را حداقل به مدت پنج دقیقه زیر آب سرد نگه دارید.
  • برای پی بردن به وجود علائم عفونت، سوختگی را کنترل کنید. علائم عفونت ممکن است به شکل ورم، قرمزی یا چرک باشد. اگر سوختگی دچار عفونت شود فورا به متخصص زخم مراجعه کنید.
  • سوختگی های شدید ممکن است نیاز به درمان فوری داشته باشد. کمک سریع نتایج دقیق تر خواهد داشت.
  • هیدروژل با خنک کردن بخش سوختگی احساس سوزش را کاهش می دهد. نباید به تاول های ایجاد شده دست زد. متخصص زخم باید بدون اتلاف وقت سوختگی را پانسمان کند.
  • در مورد سوختگی های الکتریکی، سوختگی های پوست در ورودی و خروجی برق اتفاق می افتد. اگر مشکل ریتم وجود داشته باشد، درمان خواهد شد.
  • در بیمار دچار سوختگی، ممکن است به علت دود و حرارت در هوای منطقه، دستگاه تنفسی آسیب ببیند. اگر راه تنفس بیمار به باز شدن نیاز داشته باشد باید اکسیژن داده شود. در صورت لزوم، می توان دستگاه تنفس مصنوعی متصل کرد.
  • سوختگی های شیمیایی ممکن است بسیار دقیق باشد. باتوجه به علت آن، در سوختگی های ناشی از اسید حداقل به مدت 30 دقیقه و در بعضی سوختگی ها 2-1 ساعت بدون فشار با آب شسته می شود.

 

بهبود سوختگی های درجه 2 چه مدت طول می کشد؟

درمان سوختگی درجه 2: دقیقا در قسمت بالای پوست رخ می دهد. سوختگی های ناشی از تابش جزو این سوختگی ها است. پوست در منطقه سوختگی در عرض 1-2 هفته، مانند پوست مار نزدیک به سطح می ریزد.

در سوختگی های سطحی درجه 2 جای زخم باقی نمی ماند، اما سوختگی های عمیق درجه 2 با ایجاد جای زخم بهبود می یابد. تاول های ایجاد شده در منطقه سوختگی باید محافظت شوند. با پانسمان های مناسب کنترل می شود. زمان بهبودی بین 1 هفته و 10 روز در سوختگی های سطحی است.

سوختگی های عمیق درجه 2 در 2-3 هفته بهبود می یابند. سوختتگی های درجه 2 با پانسمان درمان می شوند. در طی این فرایند، زمان بهبود سریع تر خواهد بود و می توان به سرت به سلامتی دست یافت. درمان سوختگی های درجه 2 و درجه سوم باید توسط متخصص زخم انجام شود. این نوع سوختگی ها باید با پانسمان های بسته تا آنجا که ممکن است کنترل شود.

تمام زخم های سوختگی باید خنک شوند. عملیات پیشرفته تر با توجه به عمق سوختگی انجام می شود.

در اینجا ۳‌چیز مهم است:

  • شستن زخم سوختگی
  • خنک کردن آن
  • انجام روش اسکاروتومی در بافت اسکار

در صورت سوختگی هایی مانند سوختگی های شیمیایی، سوختگی اشعه، سوختگی فسفر، زخم های سوختگی باید بلافاصله با مقدار زیادی آب شسته شوند.

پانسمان  زخم سوختگی قبلا در دو مجموعه به عنوان پانسمان باز و بسته جمع آوری شده است. تکنیک پانسمان باز که پس از جنگ جهانی دوم به رسمیت شناخته شد، امروزه شناخته شده نیست، و به جز در  موارد سوختگی های جزئی استفاده نمی شود.

با استفاده از کرم سوختگی مخصوص درمان می تواند بسیار سریع انجام شود.

برای مقالات بیشتر به سایت تلما مراجعه کنید.

منبع:درمان سوختگی

  • ۹۸/۰۲/۰۳
  • فرگام فهیمی

نظرات (۱)

  • مجله اینترنتی چفچفک
  • یه بنده خدا کرمی ساخته در مورد سوختگی که بزنی سریع خوب میشی و از همه مهم تر جای اون اصلا نمیمونه ...هر کدوم از درجه سوختگی باشه بر طرف میکنه داخل وبلاگ من تبلیغ کرده اینم لینکش

    http://swalin.ir/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی